onsdag 26 januari 2011

VAkna med the Wilda

Försöker att gnugga bort gruset i ögonen
Hade en helt "undebar" natt men en liten Wilda som bara ville sova om hon fick trycka ner ansiktet i min armhåla och hålla sig fast krampaktigt.
Så länge man inte rörde sig sov hon men efter nån timme när armen hade somnat skulle jag bara flytta lite. Jaha där vaknade hon så höll natten på och jag fick gång på gång börja om. Vid åtta lyckades jag i alla fall få henne att somna till sen sov vi till tio.

Hann upp från sängen och ner för trappen sen ringde mobilen, hur nu den hade lyckats hitta teckning. Självklart var det en försäljare som skulle sälja barnförsäkringar jadi,jadi lyssnade med ett öra och försökte fixa frukost samtidigt som Wilda hängde på axeln och skrek för hon ville ha mat NU.
Blev ett vänligt men bestämt ADJÖ då jag sa att jag hade lite annat för mig


Fortsatte under gårdagen min jakt på att bli den ultimata lattemamman då jag hade fika bjudning för ett gäng mammor och deras avkommor. Har kommit på att det är så mycke bekvämare att fika hemma hos varandra istället för på stan. Jag menar hemma hos nån behöver man inte preja sig fram med en vagn, det finns alltid nånstans att ta vägen om det ska matas, man kan gå undan om man har en ledsen unge och man behöver inte tänka på samtalsämne. Sen kan man alltid brygga mer kaffe om det tar slut och det blir ju fan så mycke billigare.

Tänk att man kan ha så trevligt en vardag =)
Snart ska vi klä på oss och åka till Pappa på jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar