tisdag 4 januari 2011

Tänkte inte på det...

Häromdagen kom jag på mig själv med att sitta och kolla på trailern till Änglagård 3 och då tänkte jag.
Ja den hade ju varit rolig att se =)
Men sen fick jag backa bandet och iaktta det sovande lilla barnet
Just det kanske får vänta tills jag kan hyra filmen då jag antar att Wilda inte kommer in på Biografen trots målsmans sällskap.
Eller???

Ibland är det lätt att glömma att det inte riktigt är som förut eller ja i alla fall då det är tyst och dom sover.
Som igår då Joppe (svartenbrandt) rymde och for iväg som ett skott ut på vägen.
VAd gör jag då??
Jag skriker i ren aggression sen sliter jag på mig gymmistövlarna haffar en jacka och rusar efter.
JOPPE HIT!!!!!!
Jag hann komma ca 300 meter då jag än en gång backar bandet och inser att jag har en liten Wilda i mittt hem.
Svor än en gång över rymlingen sen vände jag stegen och sprang hem i min rosa randiga pyamas som täcktes över med Pelles enorma jaktjacka.

Ja en annan sak jag har upptäckt är att man hela tiden försöker att vara effektiv och spara in på tid då den aldrig verkar räcka till.

Fick mig ett gott skratt då jag kom på mig själv häromnatten att ta igen det man har missat då jag hade en sovande unge på skötbordet, medans jag själv satt på toan och borstade tänderna.
Som sagt man får göra flera saker samtidigt och ändån känns det som man inte hinner nånting.

1 kommentar:

  1. Ha, ha! Inte lätt att vara nybliven mamma. Känner inte alls att jag avundas dig just nu.

    Pyss!!

    SvaraRadera