torsdag 9 januari 2014

Rosa kalsonger och röda tjej jeans

Wilda vägrar att använda trosor.
Det enda som passar damen är rosa "kalsonger"
Hipstersmodellen funkar lika bra bara man använder benämningen kalsonger.
För att hitta ett par rosa kalsonger i st.86 är lättare sagt än gjort.
Man kan väl säga att dom inte har med i beräkningen att pojkar kan ha små nätta storkben utan istället förväntas det att dom har ett midjemått i likhet med välformad tunna.
Nu menar ju inte jag att pojkar överhuvudtaget skulle vilja ha ett par rosa kalsonger.

Nej,nej hur skulle det se ut...
Utan problemet blir ju när min dotter vill ha det
Rosa kalsonger.

Rasmus skulle jag kränga på ett par röda tjej jeans häromdagen.
Ett par som var sparade sen Wildas tid.
Han var då drygt 2 månader.
Det var en storlek som skulle passa en bebis 4-6 månader.
Självklart var ju min tanke när jag packade ner dom i lådan och sparade dom utifall att det skulle bli tillökning,
Bebis som Bebis
Men till saken hör
Jag fick inte ens på dom jävla jeansen ovanför röven!!
Hur mycket jag än försökte.

Så där var mitt naiva jag igen.
Jag skulle vilja påstå att kläder från 0 år till forever inte är anpassade efter vilken modell man är så som lång,kort,smal,knubbig utan endast efter kön.

Så undrar folk varför världen inte är mer jämställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar