fredag 3 januari 2014

En avgörande faktor

2013 Det året vi fick sömnen tillbaka, då det konstaterades att Wilda hade mjölkallergi.
Efter två års konstant sömnbrist, läkarundersökningar och provtagningar

Jag kallar det "ödets ironi" och ifrågasatte dietistens utlåtande och poängterade STARKT att jag jobbade på mjölkgård.
Jag som hade gett arla kossan ett ansikte
Jag som vigt mitt liv åt se till att Svenska folket hade mjölk,smör och ost på bordet.
"Mjölk som ger starka barn"
Så var HON min egen dotter allergisk mot mjölkprotein

Hon tittade på mig  ryckte på axlarna.
"Det kan ju inte Wilda hjälpa"

På vägen hem försökte Pelle vara rolig och sa att jag kunde ju konvertera till spannmålsbonde istället.
Han var även mycket bestämd då han sa "Det blir inga fler barn förens vi har fått sova"

Vi kom hem lade om kosten.
Hej havremjölk och kokosfett.
Efter två veckor sov hon om nätterna.

Efter två veckor intalade jag sambon att nu hade vi ju faktiskt fått sova.
Det var den avgörande faktorn att det överhuvudtaget blev ett barn till 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar