torsdag 26 december 2013

Innan Juldagsmorgon glimmar

Ska man först överleva natten.
Man börjar med att höra den Wilda rossla och snora.
Sen övergår det till att hosta upp lungorna
Som i sin tur slutar med att hon endast hostar upp den sista måltiden.

Då bäddade vi ner henne i stora sängen.
Bullade upp med kuddar och satte igång en film.
Hon tittar på lillebror som ligger bredvid och sover.
"Mamma är han vaken"

"NEJ Han sover, det är ju mitt i natten, alla barnen sover för imorgon kommer ju tomten"
Jag försöker på alla sätt jag kan muta henne ner i sängen så att vi kan få sova.
För som sagt kommande morgon stundar Julafton.
Hon tittar upp på mig nonchalerar vinken och fotar till sin lillebror.
"Nu är han vaken"
Jojomensan han vaknar till i ren förskräckelse och kräver att få sig ett mål mat innan han kan tänka sig att somna om.

Wilda och jag kollar klart på "Saltkråkan" sen somnar hon vid 03:00

05:00 Vaknar Rasmus
06:30 Somnar han om

Mamman stupar som en stock och hela familjen sover till 9:00
Sen orkar dom ta tag i paketöppning, frukostbestyr och allt som hör därtill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar