onsdag 24 oktober 2012

Urladdade batterier

Tänk förr när jag var i mitt esse då kunde jag leverera två inlägg per dag.
Det var som en drog ett behov som måste fyllas ut.
Nu vet jag knappt hur jag ska få tid eller ork till att trycka på on knappen på min Compaq.
Hur??
Hela mitt jag är så urblåst, batterierna går på lågvarv.
Kanske är det så när man ska jobba heltid, hämta,lämna på förskola, prestera,ut med hundar (jaga hundar som rymmer).
Kanske är det också så när man har ett barn som gärna kör uppesittarkväll.
Som underhåller sig själv på nätterna med att klä av sig pyjamas och blöja för att sen kissa ner sängen.
Eller får febertopppar och kräks ner hela mamma och pappas stora säng med diverse tillbehör.
Vad vet jag.
Men om jag bara strukturerade upp mig lite så kanske fröken sunesson kunde ta tag i den smutsiga disken, rafsa undan alla kläder och vika 100 kilo tvätt.
Men i min operfekta vardag så går det inte just idag.
Min ork är som bortblåst.

Jag vet detta är som ett klagobrev.
Men bara jag fått vila upp mig en smula så kommer snart orken tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar