lördag 20 oktober 2012

Torsdagens scenario

Vi började morgonen med en lugn frukost därefter klädde vi på oss och gick en promenad med hundarna.
Wilda gick två meter bakom och plockade kottar, sjöng lilla katt och slängde mössan i skogen.
Jag gick framför med en tom vagn, en hund i välspäntkoppel och den andra sprang fritt.
Väl hemma skulle jag "bara" springa in och hämta Wildas blöjpaket innan vi skulle åka till förskolan.
Jag lämnar dörren på glänt så jag kan se Wilda ute´samtidigt som jag hämtar blöjorna
Det är i detta ögonblick som Svartenbrant alias Joppe tar eget initiativ och rusar ut genom dörren och förbi husknuten.
Jag skriket "STANNA"
Hunden har helt plötsligt blivit lomhörd och förträngt allt vi lärt oss på lydnadskursen.
Jag skyndar mig ut till bilen med en Wilding i handen och upptäcker att nycklarna är borta...
ÅÅ några reservnycklar har vi aldrig ägt.
Svär högt.
På med cykelhjälmen och trampar iväg till Wildas förskola.
Wilda var i sitt esse.
Hon skrek av förtjusning när jag genade genom skogen, trampade tills mjölksyran kom ifatt och ropade tills luften tog slut i lungorna "Joppe HIT"
Väl framme vid KV-borg finner jag en låst dörr och en lapp.
"Vi är på Tingshusgården"
Fan det var ju det som Pelle sa innan vi somnade igår.
"KOm nu ihåg att lämna Wilda på Tingshusgården"
Jojomensan precis så sa han
Upp i sadlen igen och trampa iväg.
Vinka av Wilda på rätt förskola "Hej,hej"
Cykla hem, ringa polisen, ringa Pelle, städa maniskt i ren frustration, ångrar att vi ens köpte hunden.
Får ett samtal "Hej det här var Polisen"
Får ett annat samtal "Hej jag har din hund"
Får hem en glad men lite skamsen hund.
Tackar för hjälpen och pustar ut.....

Det är utav denna enkla anledning som jag rear ut min "jaktchampion"
Men erbjudandet gäller nog bara tills imorgon för då är det åter jakt som gäller.
ÅÅ dom dagarna brukar han va den bästa

1 kommentar: