onsdag 31 oktober 2012

Spara pengar

Jag vet jag har sagt det förut.
Varje gång jag ser reklamen för "Netto" så blir jag så förvirrad.
"Vi har varit och handlat, SPARAT lite pengar"
Hur fan hänger det ihop???
Man handlar dvs konsumerar pengar.
Menar dom alltså att om jag handlar på Netto så kommer mitt sparkonto ökat när jag kommit hem...

Det är ju ungefär som när man handlar på rea.
"Det va jättebilligt, tröjan hade kostat 500 hundra, men jag fick den för 300"
"Jag tjänade 200 kronor"

Eller så blev man visst 300 kronor fattigare än man var innan.

Och inte nog med det.
"Nu kan jag ju köpa något annat kul för dom där 200"
Ja förvisso var det ju mer tur än skicklighet att jag lyckades få G i matte.
Så det kanske är på grund av detta som jag inte förstår innebörden av "sparat" lite pengar.

3 kommentarer:

  1. Hur hade det då varit om "turen" varit framme och då fått VG eller MVG i matte? Då kanske du hade både sparat och tjänat fantastiska summor, hälsar Ostkustbo

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, ja, det är inte konstigt att man blir snurrig! ;)

    SvaraRadera
  3. Du menar att det var därför som du gav ditt barnbarn en kulram. I hopp om att hon inte sak brås på sin ömma moder??

    SvaraRadera