måndag 23 april 2012

Sova hela natten

Idag när klockan ringde 04:15 hade jag ångest
Jag trodde att jag skulle vara ledig under em, men planen gick i stöpet.
Dagen skulle bli lång
Vi började med mjölkning sen lämnade jag jobbet efter tio och åkte vidare till Strömsrum.
Det var möte med SRB styrelsen.
I augusti ska vi anordna SRB stämman och fram tills dess ska allt planeras,bokas förberedas.
Det är mycke nu, och mer kommer det att bli.
För så funkar bönder, det finns alltid plats för lite till i kalendern.
Så länge det serveras mat så kommer dom gladeligen till diverse möten och kurser.
Ja förutom när det ska köras ensilage, eller tröskas majs.

Halv tre fick jag slänga in handduken och bege mig tillbaka till jobbet.
Averkade ytterligare ett mjölkpass och sedan var dagen slut.
Och kvällen.
Nu har jag kastat i mig maten, en snabb dusch och sen blir det nog sängen för min del.
Som sagt imorgon ringer klockan återigen 04:15

För er som har problem med sömnen så kan jag bara rekomendera detta arbetsupplägg.
Jag lovar man sover hela natten

2 kommentarer:

  1. Du skriver såååå roligt. Känner igen min dotter i dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅÅ tack så mycke, blir alltid glad av feedback =)

    SvaraRadera