lördag 21 april 2012

Roadtrip

Wilda och jag for på roadtrip till Karlskrouna idag.
Hälsade på mammas (Wildas mormor, min mamma) kusin med sambo och barn.
Wilda som är ett år äldre än Leo gick ett ärevarv och länsade allt hon kom åt.
Slet ut kläder ur byrån, hämtade hårklämmor och rev runt bland alla ljusen.
Hon skulle nog bara visa vad som ska barnsäkras när den dagen kommer.

Leo själv satt mest och spände musklerna, skrattade och dreglade.
Sånt som bebisar gör, sånt som man för länge sen har glömt.
Då handlade livet till största del bara om att mata barn,söva barn,torka barn, hitta nån form av rutin som aldrig infann sig, lyssna till allas "Tips och råd", för hur man på bästa sätt ska sköta sitt barn.
Man bet ihop, nickade så ögonen slog runt, visst,visst
Man glömmer så fort men ibland blir man påmind.
Det fanns dagar som var bra
Det fanns dagar då jag skrek till Pelle att jag vill flytta från hela skiten, upp till Norrland och låsa in mig.
Flytta ifrån vägningar, mätningar, ångesten.

Nu känns livet lättare nu kan Wilda själv tala om vart skåpet ska stå.
Ja eller nej
Piece off cake

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar