onsdag 11 april 2012

Den manliga genen

Jag vet inte det kanske bara är i mitt hem det pustas, stönas och himlas med ögonen varje gång man ställer fram ett vegetariskt alternativ på köksbordet.
"Jaha och vad är detta???"
"Rotfruktssoppa"

"Är det inget kött i den"
"Vad låter det som"

Eller
"Jaha vad är det där??"
"Spenat och fetaostpaj, gott va!"

"Ja om det hade varit lite parmaskinka till eller salami"

För mig räcker det att veta att maten är nyttig,billig och utan E-nummer för att jag ska äta mig mätt och känna mig nöjd. Men den manliga genen sitter tydlligen i 200 gram oxfile eller en halv gris grillad över öppen eld.
Ibland känner jag mig som en mattant med armarna i kors
"Ska du inte ta lite broccoli till maten?? Det är jätteNYTTIGT"
Pelle i sin tur sitter på andra sidan och tittar upp under luggen skakar på huvet och stoppar in en bit broccoli.
"Som sagt jätteNYttigt"

1 kommentar:

  1. Jag kan erkänna att även dagens vegetarianer gillar E-nummer. Anders tycker ju att halvfab är en fantastisk uppfinning och att "vanlig" mat är extremt tidskrävande. Han vill ju inte förlora tid framför datorn liksom...

    SvaraRadera