onsdag 11 april 2012

Influensans tider är inte förbi

/j+
Tisdagsnatten va en lång plåga.
Låg uppe vände och vred kände maginnehållet som låg och skvalpade uppe i halsen.
På något sätt tog jag mig upp och iväg till jobbet.
Mjölkade, tittade på klockan i hopp om att tiden skulle ticka på.
Men den gick bittert långsamt.
Kroppen kändes tung och sliten och längtan efter sängen var stor.
Vid tio kom Annika då flyttade vi lite djur sen sa jag tack för mig.
Hem.
Somnade innan huvudet landat på kudden.*

Sova en timme sen iväg och hämta på dagis.
Hur kommer det sig att nu gick tiden alldeles för fort???
Väl hemma slog jag på barnkanalen den fick agera barnvakt sista timmarna innanPelle kom.
Sov mig igenom kvällsmaten, bollibompa och hela godnattsovgottstunden.
Duschade sen bäddade jag ner mig i mitt dunbolster.

Mitt i natten vaknar Wilda
Vi går upp sätter oss i soffan sen spyr hon över min designkudde.
Influensan är du här nu...

Pelle va hemma i vård av sjukt barn idag.
Själv var jag på jobbet provmjölkade och verkade kor.
Vårbruket är igång, här ska det plöjas,sås,stänglas, verkas kor.
Det finns inte så mycke utrymme för diverse sjukdomar.

Så jag tar varje tillfälle i akt och slumra till framför barnkanalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar