onsdag 4 april 2012

Inte som förra året

Imorgon kommer kärringarna...
Påskkärringarna alltså
Vi ska inte göra som förra året, då vi fick krypa ihop och gömma oss under fönstret när det knackade på dörren.
Hundarna skällde som besatta och kunde inte fatta varför inte MATTE öppnade dörren.
Matte kröp ihop ännu mer och försökte sig på ett tyst SCHYYSSS
Skärtorsdag och vi hade glömt köpa godis när det stod glada, förväntansfulla,prickiga hårt sminkade häxor.
Amatörer som vi är, eller är det bara en bieffekt av att inte ha barn.
Fast då hade vi ju barn...
Men i år kom vi på det redan dagen innan, så imorgon åker Pelle och Wilda till stan för att köpa godis.

Ja och påskpyntet ska man visst också ha färdigt innan helgen...
Äggen ska målas, riset ska plockas, fjädrar ska dekorera det plockade riset.
Jag kliar mig lite i huvudet och undrar i mitt stilla sinne när jag ska hinna med detta??
Jag kanske kan ge mig in i förrådet och leta fram nått gammalt fjäderfä.
Eller räcker det inte med att jag har en fågel inneboende?

Jo säger jag till mig själv det duger gott och väl
En panikslagen fågel och en påse godis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar