lördag 4 februari 2012

Har jag sagt att det är kallt?

Jag tycker om vintern.
Ja ärligt I LOVE IT
Så länge det är nån decimeter snö och några minus.
Ja jag sa NÅGRA minus.
Inte som idag då mätaren visar på 15 minus, vet ni vad det innebär när man jobbar i en kall lösdrift.
Kall lösdrift= I princip samma temperatur inne som ute
Batterierna på fodervagnen lägger av så man måste ladda,ladda,ladda eller för all del koppla om och starta med startkablar.
Vattenkopparna hade frysit till is så Anders och jag fick hälla hinkvis med kokhett vatten över alla slangar och rör.
Vi svor över vintern, fräste och bar vatten.
I vattenkaren hänger det istappar och gångarna går inte att skrapa då skiten har frusit fast.

Jag är glad över min nya skoteroveroll, den som jag fick i julklapp av mina arbetsgivare.
Vi har alla varsin (i olika färg), vi ser alla ut som tagna ur ett avsnitt från Teletubbies.
Ni vet Tinky,Winky
Teletubbies....

Men som sagt lagom är bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar