måndag 5 juli 2010

Punka

Vissa dagar spelar det ingen större roll att man har en terrängbil med 4-hjulsdrift som kan ta sig genom sten och mark. Kommer det en bil med släp som inte känner för att köra in till kanten på en liten skogsväg så kanske man kör lite väl långt ner i kanten än vad som går bara för att man har dessa förmåner. Men som sagt ibland kan det finnas stenar som ligger ivägen så det säger bang i däcket.
Genast ringer det varningsklockor och i mitt inre hör jag min fader säga till mig.
- KÖR inte så nära kanten det kan vara stenar där!
Jo visst fick man höra den komentaren under den tiden man övningskörde men då var man begränsad med opel som bara driver på 2 hjul.

Nåja man lär sig av sina misstag steg ju ur bilen och undersökte däcket men såg inga större skavanker. Åkte vidare och kollade till djuren på bete, väl tillbaka till bilen upptäcker jag att det bara finns hälften så mycke luft som innan, efter en närmre inspektion hittade jag ett litet kryphål och nu var bara frågan lyckas jag ta mig hem??
Nej men gjorde en chansning och styrde kosan mot Märta och Mattias som låg närmast.
Hann både komma dit och öppna bagageluckan då jag inser att det inte existerar nån domkraft eller fälgkors!
Varför jag inte kollat upp det innan
Enkelt.
Det har inte funnits något större behov

Men utan verktyg eller en människa hemma så fick jag tag på Pelle som i sin tur fick tag på en kompis, som lyckades få tag på en kompis.
Efter några dryga minuter dyker det upp en skåpbil med två raska killar som slänger ut en monster domkraft sliter ut det trasiga däcket och poff på med det nya.
Ja fick varken fram namn eller nummer men det spelar ingen roll för efter detta missöde kunde jag med ett leende på läpparna köra vidare som om inget hade hänt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar