onsdag 14 juli 2010

Mia the God

I´m back
Kul att så många är inne och kikar på min blogg om dagarna uppskattar verkligen när folk säger att dom följer bloggen.
Blev i veckan klar med Gullious bok "Men inte om det gäller min dotter" hade på Pelles vägnar hört att den skulle vara bra. Ja efter tre veckor och 350 sidor så gick dom sista 50 undan för de var dom enda med intressant innehåll.
Smaken är som baken så satte jag mig häromdagen och skulle bara kika lite i Mia Skäringes nya bok " Dyngkåt och hur heligt som helst"
Jag säger bara läs och njut
Man värjer sig emellanåt för sanningen som hon tvingar sig på samtidigt som man skrattar åt verkligheten som består av husfridsknull och glättiga fasader...
Tusen tack Mia för att du sätter ord på vardagen som så många försöker att förvränga och försköna.
Hit med lite mera farligheter som Ronja Rövardotter brukar säga!

Vaknade för en gångs skull utvilad och pigg vid sju sedan började jag genast att irritera mig på den nitiska,sura gubben från igår. Helt plötsligt ansåg jag att han saboterat min sovmorgon som jag skulle kunna ha. Sagt och gjort jag låg och blundade tills klockan blivit halv nio sen svor jag lite mer och gick upp.
Åt lite frukost diskade, tvättade städade lite sen fick det räcka.

Åkte hem till Märta och Mika lagade till lite lunch och hade en trevlig stund innan jobbet.
Väl på jobbet kändes allt så himla lätt, kanske lite för bra. För nej, nej det gick kanon att skyffla foder till ungdjuren, seminera bångstyriga kvigor,springa efter kalvar mm. Så en timme sen med mjölkningen så fick jag lägga på ett kol men det går ju så bra vi snackar ju om mig My sunesson. Jag som kan bli överkörd av ett tåg och sen borsta av mig skiten och bara resa mig upp och gå. Gott folk jag kan ju medge att imorgon kommer det att kännas som om jag blivit överkörd av ett tåg.

Nähä snart ringer klockan har bara inte bestämt om det vore bäst för kroppen att sova på soffan eller i sängen i natt. Har ju den förmånen att om jag somnar på soffan kan Pelle bära upp mig, än så länge ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar