fredag 9 september 2011

Veckan som gick

Ägnades åt att trampa vatten i rehabbassängen med övervakning.
Herr R min tränare påpekade ett flertal gånger vad ordet läkningsprocess innebär.
Lugnt och stilla inte stressa inte hasta
ja säger jag lyssnar och ler sen trampar jag vidare, lugnt och stilla
5 minuter senare har R försvunnit utom synhåll och jag har svårt att lägga band på mina små taxben som börjar gå fortare och fortare
Det går bra nu
5 minuter senare upptäcker jag att R står bakom min rygg och suckar
LUNGT och STILLA

I min värld ingår inte vokabulär som lugnt och stilla, dom har i stället blitt ersatta med snabbt och effektivt.
Vill bara poängtera att jag har provat Yoga men jag fick bara tvångstankar och fnissattacker då jag inväntade att nån skulle släppa sig högt och ljudligt eller tappa balansen och falla platt till marken.
Taskigt läge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar