tisdag 27 september 2011

Bråttom

En liten tråd(sutur på läkarspråk) hade nästlat sig ut och pekade rakt ut ur mitt operationsärr.
Jag har med lite vilja och våld försökt att själv dra ut det med en pincett men förgäves.
Väl inne på sjukhuset flåsandes på motionscykeln träffade jag Mats sjukgymnasten.
Jag ställde frågan:

Det är nått som petar ut ur mitt knä, ska jag låta det va???

Han ordinerade en tid upp till ortopeden NU med en gång som han sa

Jaha tog mig två trappor upp och fick en tid hos sköterskan som så snällt raderade ut tråden med sax pincett(kan ej läkarslangen på detta)
Då frågade jag lite tyst vad hon tyckte om mitt röda öga, det som nu blivit en vagel inuti.

Hon sa att jag måste ringa vårdcentralen NU genast,idag.
Ser du inte illa??

Näe jag mår fint det bara svider lite men synen är det inget fel på. Försöker alltid att släta över alla meningar som påbörjas Nu och genast.
Det är bättre att bara ringa sjukvårdsupplysningen där man alltid får samma svar.

Avvakta gärna tills det blir värre.

Ja ja jag fattar det var värst va bråttom allt blev

Nähä nu måste jag nog ta tag i den vandrande stinkblöjan som tydlligen inte va en fis, som jag försökte intala mig för en stund sen.
Mannen är på jaktmöte nämen har ni hört den förut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar