måndag 19 september 2011

I Damernas värld

08:43 sladdar jag in i omklädninsrummet
Får pressa ner min rygga bland alla kläder och slänga av mig kläderna, skynda,skynda
08:45 Börjar mitt träningspass i bassängen, tidsoptimist som man är har jag redan förberett mig genom att ha bikinin under kläderna.
Snabbt genom duschen,skynda,skynda och stressa in prick
08:45
Hej, hej sen ner i bassängen kör mina 45 minuter och sen upp igen
Inte för att jag har särskilt bråttom men ändån
Skynda,skynda
In i duschen sveper in mig i en handduk får pressa mig emellan alla 50+ som står och byter om.
Försöker att hålla fast handduken samtidigt som jag drar på mig trosorna halvägs upp så korvar dom sig(eftersom jag fortfarande är blöt)
Tappar handduken, står naken med trosorna halvägsupp på skinkorna
Nickar artigt försöker att hänga med i diskussionen,tappar intresse på krånglar på mig kläderna.

Som ni alla vet så i damernas där skvallras det alltid då man byter om
- Jaha det var inte första gången jag sa till henne att man duschar inte med baddräkten på, nehe du man duschar med tvåloch vatten och sen,sen ska den på. Ja jag vill dårakt inte ha hennes bakterier i bassängen nehe du nästa gång går jag och säger till personalen.
Det står klart och tydligt på skylten "Duscha med tvål och vatten innan du tar på baddräkten"
Jojomensan

Jag känner blickarna bränna i ryggen.
Jag knyter skorna snabbt och nickar ropar HEJ DÅ när jag traskar ut inget svar, vet med en gång att så fort dörren stängs bakom mig så kommer jag vara en del av diskussionen.
Jag ler och pekar finger mot dörren
Jojomensan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar