torsdag 29 september 2011

I simbassängen

Håller på att trampa vatten i den lilla bassängen, känner att nu äntligen har vi blivit en tapper skara människor.
Till vänster om mig har jag min trogna mister H
Han som lekte Björnen sover på Midsommarafton och hoppade ner från en stenhäll fastnade med foten i ett hål, Benet klyvdes i fyra delar, miniskerna gick itu och bakre korsbandet gick av.
Så ja han lär ju bli i bassängen ett tag

Sen har jag Fotbollstjejen till höger om mig som har opererat båda korsbanden om vartannat, så hennes rehab har pågått till och från i tre år.

Å tre dagar i veckan kommer också byggnadsarbetaren som trillade ner tre meter från en ställning och krossade foten. Han har snart gått på kryckor i ett år och nu väntar han på att steloperera foten.

Å sen jag då som opererat ett ynka korsband och kommer vara tillbaka på jobbet långt innan deras rehab är avslutad.
Mitt tidsperspektiv har ändrats och jag inser att jag kommer vara tillbaka på jobbet snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar