söndag 11 september 2011

Som jag var

Har precis gått igenom lite gamla inlägg från 2009 och fram tills dagen D.
Vad fan har hänt med den sprallliga, spontana pojkflickan som redan då utsett en lysande framtid som känd(framförallt rik) bloggare.
Men istället har jag bara blivit en bekväm hemmamamma som lägger ut bilder på mitt barn i brist på fantasi.
Förr var jag tvungen att vara rolig men nu
Nu räcker det visst med att skriva några ord om Wilda och hennes utveckling så verkar alla nöjda och glada

Typ idag har Wilda fått en tand= Jag har inte fått min skönhetssömn

Ärligt talat jag har nog aldrig fått nån skönhetsömn och jag behöver den inte men nu är det mer ok att säga att man är trött för nu har man fått barn.
Det är långt mycke mer förmåner som ingår i samnband med föräldraskapet
* Så som att alltid få ta ut sin semester 4 veckor i juli, annars kan man alltid ta ut föräldradagar och dom kan inte arbetsgivaren neka.
* Det är ok att gå tio minuter tidigare varje dag för man ska hämta barnen på dagis och om det strular till sig kan ju alltid nån annan ta det.
Nån som inte har barn, för dom har ju så att säga inget "liv"
* Vill man inte leka älgskog i kan man alltid sucka och poängtera hur trött man är, man behöver inte ens säga att man har huvudvärk.

Som sagt idag känner jag mig nog bara lite mer lam och tråkig än andra dar..

1 kommentar:

  1. Skönhetssömn har du fått varje julafton, de senaste 6 åren, mellan 15-16 när de andra har tittat på Kalle Anka. Bekväm hemmamamma är du väl inte nu. Om jag är rätt underrättad är du sjukskriven och din man är föräldraledig. :-)

    SvaraRadera