måndag 27 juni 2011

Som alltid

Säger jag varje sommar
I år ska jag pressa och bli brun!
Det börjar alltid bra med solskyddsfaktor på en kanna vatten med mig ut och en mjuk stol att bänka ner aset på.
Jag tvingar mig ner i värme, svettas och pustar dricker lite vatten,får solen i ögonen, suckar högt.
Tittar på klockan och inser att det bara gått 20 minuter.
ÅÅÅ drygt

Efter 30 minters tappert solande ger jag upp och sätter mig under ett träd, eller svalkar kroppen med ett dopp om vatten finns att tillgå.
Det är bara att konstatera
Jag hatar att sola

Nähä nu får jag nog ta tag i mitt liv och ge Wildingen lite gröt, eftersom hon vägrade ta vällingen.
As always

1 kommentar:

  1. Där är vi likasinnade! På en filt i skuggan, där trivs jag bäst. Och med en go matsäck såklart!

    SvaraRadera