tisdag 7 juni 2011

När man hamnar i obalans

Började redan igår kväll då den vanliga nattnigsrutinen börjar vid halv åtta och som oturligt nog slutade efter tio. Wilda har ännu inte blivit kompis med John blund, men jag längtar tills den dagen kommer. Vet inte hur många gånger jag fick vända runt henne, lägga tillbaka henne på huvudkudden, sjunga När trollmor har lagt dom elva små troll(typ femtielva gånger).
När klockan vääl slog tio så somnade vi gott alla tre med disken kvar på bordet och överfulla soppåsar.
Idag har jag försökt att hinna ikapp med baktanken att bara Pelle kommer hem så löser sig allt.
När Pelle väl kom hem såg han ut som ett lik, hummade lite och gick upp och la sig.
Sheisse.
Så där stod jag med en Wilda hängandes på höften, grytor som kokade och disk som stod kvar sen gårdagen.
Så för att reda ut denna kaos måste jag nog först hämta godispåsen och tröstäta lite så att jag hamnar i balans igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar