tisdag 13 juli 2010

Vredes utbrott!!

Efter jobbet baxade Pelle och jag in hundarna i bilen sedan åkte vi till närmaste ensliga badplats.
Jodå sådana existerar alla har som tur är inte semester och kan ligga på stranden och päsa.
Men kan inte påstå att vattnet svalkade så mycke då mätaren stod på 28 grader....
Men vi plaskade så glatt hela familjen och njöt av sommaren.
När vi väl hade plaskat klart kom det en svettig gubbe förbi med sin son eller bihang som inte hann att komma fram fören han började skälla ut oss.
- När fan blev detta ett hundbad!!!!
Nej men hej på dej gubbjävel vi ska bara ta vårat pick och pack sedan ska jag bara köra upp foppatofflorna i arslet på dig så du får samma trevliga bemötande....
Men jag sa bara lite snällt att jag var hemskt ledsen och jag visste inte att detta var hans badplats!!
- Ni har ju hela jävla östersjön där ni kan bada hundarna!!!
Jo men nu är det så att detta är även en vandringsled och sist vi skulle bada hundarna vid sidan om blev vår kära vän JOcke attackerad och sparkad av hästarna som går här. Men visst vi går så snällt på vandringsleden och kommer hästen igen så skjuter jag den jäveln.
JA tack då snälla gubbe då ska inte vi störa i ditt liv längre
Man brukar mer eller mindre bli så där bitter antingen om man är ordförande i nån skitklubb, eller om man inte fått nått på länge.
Vad vet jag han kanske hade en bitterfitta till kärring därhemma...


Nu vill jag ju bara säga en gång för alla att vi vet att man inte ska bada med hundar på allmänplats, men om det är tomt så tar man tillfälle i akt. ÅÅ kommer det då nån så packar man snällt ihop och åker hem.
För alla ers vetskap så är jag medveten om detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar