onsdag 7 juli 2010

Jag är född till att arbeta...

Idag tror jag att jag mer eller mindre svettats ut alla mina synder som jag genom åren bärt på.
Efter morgonpasset idag hade jag lovat Anders att jag skulle minsann rensa tistlarna ute bland åkerbönorna.
Lägg på minnet att jag lovade detta igår då solen gömde sig bakom molnen och vinden svalkade skönt i håret.
Idag fanns det knappt ett moln på himlen men sa jag jag är född till att arbeta inte till att tänka. Sen tog jag min lie och traskade ut på fältet, där gick jag i den meterhöga grödan och letade tistlar (nu ska vi ut på tiger jakt)
Efter en kvart ansåg jag att det gick som smort och det vad hade bönderna att klaga på för 200 år sedan det var väl ingen konst att slå med lie i 30 graders solsken.
Men ack
Efter dryga timmen hyllade jag dom småländska bönderna som överhuvudtaget hade överlevt denna pärs.
Den svidande hettan som klibbade sig fast och ran längst ryggen,låren.
För det var ju tvunget att gå i långbyxor och gummistövlar+ handskar för att inte rispa sönder kroppen.
Så framåt tolv kröp jag fram till kornas vattenkar svalkade mig så gott det gick och till min förtvivlan upptäcket jag att jag kommer få lägga många timmar bara för att få en åker klar.
Tanken slog mig att det hade varit skönt att jobba natt precis innan solen går upp, men slog undan den lika fort då jag inser att där ryker den sömnen.

Så nu sitter jag öm i kroppen och ska ta mig en middagslur, hundarna försöker desperat att sova bort dagarna så dom kan busa på kvällen då orken börjar komma tillbaka.
Ikväll sedan blir det en sväng över till Öland på Ko-Rally
ja gott folk ni hörde rätt och om ni vill veta vad det är för något så föreslår jag att ni går in på SRB:s hemsida och sätter in en slant på vårat bankgiro nr....
Hehehe nejdå som styrelse medlem försöker jag inte ragga nya medlemmar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar