måndag 19 juli 2010

Lite frånvarande

Ibland tvivlar jag men just idag så inser jag att Det finns en GUD
Varit hängig hela helgen, började redan i fredags då jag kände hur det började att ömma i varje kroppsdel och längtan efter sömn växte sig bara större och större.
Men jag höll ut satt hos några vänner och åt middag på kvällen sedan på lördagen sov jag större delen av dagen. Tills kvällen kom då vi var bortbjudna till grannarna på grillat och Kalmar cruising. Kvällen var ju toppen men framåt halv tolv då jag kände att feberfrossan började komma va det dags att bege sig hem igen.
Så gick hela helgen vila,roligheter,vila,alvedon

20 minuter över 4 ringde klockan i morse och det var med nöd och näppe jag släpade mig ner för trappen och ut i köket. Hade ett åskmoln i halsen som ständigt skulle söka sig uppåt och då gäller det och knipa för alla hål så det inte läckte ut nånstans.
Fick i mig ett glas varm oboy med några alvedon sen var det bara se glad ut och åka till jobbet.
Väl framme på jobbet tänkte jag bara några timmar sen kan jag åka hem och lägga mig.
Men döm av min förvåning vad skådade mina feberglansiga ögon, om inte Annika som kom körandes över laggårds plan.
Första dagen efter semestern och hon hade tagit fel på schemat.
Det finns nog en Gud i alla fall nånstans djupt inne i dom mörkaste skogarna, å det är ja evigt tacksamm för.
Nu kunde jag med gott samvete åkte hem och krypa ner i sängen igen.

ringde chefen och sa att jag började vid tre i stället ....

Pelle anser att jag är snorig och dryg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar