måndag 26 augusti 2013

Springa fort och hoppa högt

Det är sådana kläder som jag köper till mitt barn.
Det är väl sådana kläder alla barn ska ha.
Oavsett kön
Det är sånt jag påpekar varje gång Wilda drar på sig nya kläder och dansar runt.
"Oj vad du kan hoppa högt i den klänningen"
"Wow vilka snabba springskor du har"
Folk anser säkert att jag måste tala om för min dotter hur söt och gullig hon är.
Belive me det vet hon redan.
För det får hon höra från alla andra varje dag.

Men jag vill inte att hon ska sitta still på en stol i sin rosa tyllklänning, rädd för att skita ner sig eller rispa sönder den.
För att hon ÄR söt
För att hon ÄR tjej
Jag vill att hon ska fara runt i mjuka kläder som klarar av att klättra i träd, skitas ner och vara alldeles underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar