fredag 30 augusti 2013

Min lilla Matrealist

Mamman står i köket och förbereder maten.
Den Wilda smiter upp på köksbordet och börja rota igenom posten som är oöppnad och oläst.
Mitt i smeten hittar hon ett handskrivet kuvert.
Och tar förgivet att det är till henne själv.
Fast det står adresserat till "Per Carlsson"
"Till mig" utbrister hon sen sliter hon upp kuvertet och ut ramlar det ett kort och några hundralappar.
Mamman skriker
"STOP det är till pappa"
Wilda skriker av förtjusning
"TILL MIG, titta mamma pengar"
Mamman försöker att förklara att det var tänkt till pappan i familjen och får mer eller mindre bända upp dom små händerna som håller krampaktigt fast om hundralappen.
Den Wilda drar på sig dom största krokodiltårarna man kan tänka sig sen tjuter hon i  högen sky.
"Men mamma snälla jag kunde väl i alla fall få en FEMKRONA!!"

Jag vet inte vilket som är värst.
Att min 2 1/2 åring blivit en pengakåt matrealist
Eller
Att hon uttalar  "en FEMKRONA" på bredaste småländska

Nu får vi nog ta och  hoppa över Pippi några kvällar och bara så på typ Bamse eller Alfons...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar