söndag 4 augusti 2013

Då vet man att man är tillsammans med en jaktidiot

När man sitter i bilen på vägen upp till Stockholm. Helt plötsligt slutar mannen att prata att fäster blicken ute på en åker "Har du sett så mycke duvor" Sen släpper han ratten och låtsas skjuta dom "pang,pang" "Håll händerna på ratten" utbrister jag "jaja" Sen fortsätter färden En liten bit varpå mannen återigen avbryter ett samtal "Jag vet vi tävlar, den som ser mest vilt vinner" Vad fan händer med gul bil tänker jag och lägger till med ett ansträngt leende. Så dom resterande timmarna kollade mannen mer på åkrarna än på vägen. "Titta en älg till, nu är jag uppe i 7 älgar fan vad jag leder" "Jaja, titta på vägen" Jag har sett en hare och försökte få mannen att godkänna en flock får. "Haha titta en älg till! 8 älgar,fan My kom in i matchen nu!!" "Jaja, håll händerna på ratten" Jag säger inte att jag INTE visste vad det innebär att leva med denna man. Men jag menar bara att ibland blir det lite för mycke. Jakt så att säga

1 kommentar: