söndag 21 november 2010

Jungel bell

Har under kvällen varit iväg med grannen och lärt mig göra julkransar.
Hade ca 3 timmar på oss och under den tiden lyckades jag åstadkomma 1 krans.
Ni vet hur det blir när man först ska fram till bordet och välja material
Ska man blanda gran, nått annat grönt eller ska jag bara köra buskbom???
ska kransen vara liten, stor eller formad som ett hjärta??
Kom efter mycke om och men igång men då var jag så sent ute att materialet hade börjat att sina.
Inte fan kan jag blanda nu!
Nej då rev jag upp skiten och började om (när jag bestämt mig för nått nytt)
Ungefär här var resterande 19 personer färdiga med den första.

Själv sitter jag och kliar mig i huvet då jag inser att jag ska dekorera kransen, den ska alltså bestå av lite mer än ja vad det nu va för grönt.
Å på bordet ligger det nu tomtar,kottar,röda band,julkulor you name it något utav alla dessa tillval ska jag plocka på mig.
Beslutsångest.
Bröt upp mitt i allt och tog en fika och lite betänketid
Men tillslut lyckades även jag att sluföra mitt uppdrag....

Så nu har julbestyret dragit igång och nästa vecka är det dags för julmarknad så i veckan passar jag på att knipa så jag ska hinna med lite nöjen också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar