måndag 18 februari 2013

Om du vill känna dig sund, rik och smart

Ibland hinner man inte med.
Det ska arbetas, lagas mat, träna, ligga, lösa suduko, läsa böcker, mindfullness och massa annat.
För att lätta mitt dåliga samvete och känna mig nåttsånär medelsvensson så löser jag det på bästa sätt.

Jag vill ju börja med att lätta mitt samvete från träningen.
Löparskorna står och samlar dam och gymkortet har jag inte ens införskaffat ÄN.
Jag kollar på ett avsnitt av "Du blir vad du äter"
Anna Skipper skäller ut folk efter noter och dukar upp ett gediget berg med veckans mat.
Hon slevar runt i flottet och dunkar huvudet i väggen "110 hamburgare i veckan, med EXTRA ost!!"
Ja oj vad jag kände att den där chipspåsen som slank ner häromkvällen var väldigt oviktig.

Sen med tanke på att vi har ett huslån, två bilar, två hundar och ett barn så känns det ju aldrig som att vi kommer bli skuldfria.
Men
Nu slår vi istället på "Lyxfällan"
Där sitter oftast en eller flera personer ifråga och kliar sig i huvudet och undrar hur det är möjligt att ha 500 000 i SKULD när dom i princip aldrig gör något roligt.
Stackarna...
Nej dom råkade bara handla hela garderoben, elektronik och bilen på sms-lån.
ÅÅ just det sen har dom ju inte öppnat en enda räkning på 6 månader.....

Då går jag in på Swedbank räknar mina ynka sparpengar och känner mig med ens vuxen, stolt och framförallt RIK.

Ja smart behöver jag säga mer än att.
Titta på ett avsnitt utav "Hollywoodfruar"
Eller "Ullared"
Sen känner man ju att IQ:t skjöt i höjden och att mensa kanske inte är så långt ifrån verkligheten.
Dags att ansöka om medlemskap.

Så gott folk nu hoppas jag verkligen att livet kändes lite lättare.
Kom gärna själv med bra tips till en sund livstil ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar