torsdag 7 februari 2013

Man får va glad för det lilla

Här sitter jag och ber böner gör korstecknet allt för att slippa öroninflammation.
Den försvann.
I stället säger vi Hej Bihålsinflammation.
Min högersida lutar nästan över av allt övertryck.
Mina käktänder känns som dom håller på att spricka.
Det är helt tungt och fast i huvudet.
Sjukvårdsupplysningen sa ring vårdcentralen NU

Vårdcentralen sa.
- Ta nässpray  och panodil.
- Ring om det inte blir bättre.

Tack sa jag.
Så nu ligger jag med huvet under täcket och tycker hemsks synd om mig, som bara kan äta mjuka lätttuggade godisar.

Jag  var ju desperat inatt också.
Jag gjorde allt som stod i min makt för att "skiten" skulle släppa.
Jag tryckte in en vitlök i näsan och en i örat.
Den gjorde nog inte så mycke nytta, sved mest på min redan nariga och söndersnutna näsa.

Fick ringa och sjukanmäla mig på jobbet.
ÅNGEST
Jag hatar att vara sjuk, eller rättare sagt att inte kunna ta mig till jobbet.
Min arbetsmoral är hög, högre än frihetsgudinnan.
Så därför får jag ångest, man jag måste lära mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar