fredag 8 februari 2013

När tålamodet tryter

Jag försöker behålla tålamodet.
Jag vill att den Wilda ska sitta tyst brevid mig i sängen och kolla på "Pippi på de sju haven"
Mitt huvud värker och jag försöker räkna ner minuterna innan jag kan klä på oss och köra Wilda till förskolan.
Den Wilda pratar om allt mellan himmel och jord, hon bäddar ner sin mamma med diverse kläder och gossedjur.
Leker tittut leken och klappar mig på kinden  sen bäddar hon över mig igen.

Tålamodet tar abrupt slut när hund nr1sätter sig vid dörren och börjar yla.
Varpå hund nr 2 skyndar snabbt dit och försöker överrösta hund nr 1.
Jag hatar löptikar....

Jag ryter till innifrån min nerbäddade tillvaro.
"TYST!!!!!"
Wilda skriker också
"Dústy Tysta dig!!!"
Ylet fortsätter
"FAN JOPPE TYST innan jag säljer dig på blocket"

Det blir tyst
Wilda lyfter på täcket och tittar på sin mamma
"Sov du mamma"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar