söndag 3 februari 2013

Lite bråk och mycke verkstad

Helgen blev så lång.
Så underbar.
Vi startade lördagen på hästryggen.
Hoppträning för Pia Skanhed.
6-åringen och jag gjorde premiär bland alla bommar och hopphästar.
Det gick över förväntan och nu är en ny hoppträning bokad.
Wilda och pappan satt på läktaren
"Å mamma hoppa, Wilda åsså hoppa hästen"

Sen fortsatte helgen med att spackla gästrum, laga mat, umgås, läsa böcker, träffa grannar, dricka kaffe, åka rutschekana och nu avslutar vi med ett glas vin och lite naturgodis.

Jag gjorde som dom flesta veckoslut.
Skrev matlista och åkte in till Coop för att handla.
Det blir lättare och lättare för varje gång, idag hittade jag mjölkfri choklad och fiberhusk.
Folk sa att det skulle bli problem just med godiset
Men mitt barn är inte så innförstådd med va godis är så hon fick bananchips och blev överlycklig.
"Tack mamma!!"

Det är rätt lite bråk i den här familjen, så länge blodsockerfallet och sömnbristen inte infaller.
Vi bråkar i princip aldrig om pengar.
Vi bråkar mest om mat
Pelle tycker jag lägger för mycke tid och pengar på mat.
Jag tycker han lägger för lite tid och engagemang kring maten.

Så visst man kan ju indirekt säga att vi bråkar om pengar
Annars mår du???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar