onsdag 27 februari 2013

Det blir aldrig som man tänkt sig

Tanken var god
Ni vet idyllen när ett barn och hens mamma står i köket lagar mat, rullar köttbullar och kokar lingonsylt.
Vi lyckades ta oss från A-B
Men däremellan var det mest skrik och panik.
Mamma rullade köttbullar för glatta livet, Wilda plattade till så många som hon kom åt.
Mamman skalade potatis, la i kastrullen med vatten.
Wilda rörde runt med diskborsten bland potatisvattnet, vände upp och ner på saltkaret.
"Jag hjälpa dig mamma"
Mamman stekte köttbullar
Wilda rev ut skåpet med alla plastbyttor
Jag försökte desperat få henne att duka fram tallrikar medans jag rörde i såsen och kokade lingonsylt.
Men hon använde i stället sin tid att hälla ut ett glas juice över bordet och sprida ut den med en handduk.
Jag dukade
Jag fräste "Nu är det MAT"
Jag tuggade så tänderna gnisslade
Wilda åt köttbullar rätt ur skålen,slängde besticken på golvet och skrek att "HON inte ville ha maten, hon ville ha banen(banan)"

Jag fräste så köttbulleresterna flög ut ur munnen.
Jag tänkte över mitt pedagogiska betende
Men inte fan är jag nån jävla pedagog!!
Jag är ju bara en människa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar