söndag 30 september 2012

Detta arma barn

Av ren lathet/bekvämlighet brukar Wilda få äta mellis i våran säng, framför teven, framför Pippi
Så mamman får dricka kaffe och läsa tidningen ifred.
Men häromdagen skulle hon äta frukost i våran säng, framför Pippis
Ja det var så hon sa
"MAMMA, PIPPI!)
"Nej du Wilda  frukost äter vi vid bordet"
"Pippi!"
"Ja efter frukost får vi titta på Pippi"

Jag står och häller upp en kopp kaffe, på bordet ligger min ostmacka.
Wilda ser mackan och får en snilleblixt.
Hon rusar mot bordet ställer sig på tå och sträcker sig så långt dom korta armarna förmår.
Hon snappar åt sig min macka sen rusar hon in mot vårat sovrum "Pippi,pippi,PIPPI!!"

Själv rusar  jag efter, och rycker tillbaka mackan, tappar en ostskiva som Wilda får tag i och mular in munnen. "Pippi"
"Vi äter frukost VID bordet sa jag"

Jag kommer inte ihåg hur morgonen slutade.
Om Wilda kollade på Pippi och blev utan frukost
Eller om vi båda satte oss tillbords och fortsatte morgonen som om dispyten aldrig ägt rum...

1 kommentar: