tisdag 11 september 2012

Den sista kvarten

Men om jag hade jobbat på kontor hade jag aldrig fått uppleva det här.

Det var en kvart kvar innan jag skulle gå av mitt pass.

Jag var färdig, jag skulle bara fixa lite papper, planering inför veckan.

Jag var i fas som man säger.

Då ringer chefen.

Det var ingen el på i kornas hage, eller kalvarnas eller sinkornas.

Dom går inte ens på samma agregat!


Löste problemen.

Bytte ut ett ruttet aggregat och flyttade en grind som visst jordade ut all el.

Vips så fick jag mig en nådastöt all over.

Min sista kvart hade gått till 40 minuter.


Men det är lungt jag hinner nog duscha innan jag ska hämta Wilda på förskolan.

Kommer tillbaka till laggån och ska bara gå ett varv, då jag upptäcker att 762 har kalvat ute på betet.

Men jag tjoar på min lilla praktikant "Hilfe BItte" och vi får in både ko och kalv i box


Nu är klockan kvart i två.

Wilda ska hämtas två.

Jag får byta om halvspringandes ut till bilen och sladda iväg.

Som vanligt rusar jag in med andan i halsen PRICK två...


Ibland önskar jag också att jag hade ett jobb, med en dator man bara stänger av när arbetsdagen är avklarad. Man kunde tapetsera med små post it lappar runt skrivbordet, äta lunch med kollegor och lukta gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar