söndag 30 september 2012

Det blir aldrig som Planerat

Vi hade bokat upp helgen.
Nu skulle vi umgås, bara familjen, en hel helg.
Vi började lördagen med fika hos Niclas på Öland sen en sväng ner till Eriksöre.
Skördefesten here we come
Trängdes med folk, letade ett matställe där det fanns sittplats.
Emellanåt regnade.
Emellanåt va det uppehåll.

Vi åkte in staden och skulle handla lite god mat inför kvällen.
 I kassan upptäcker vi att Wilda har feber.
Så det blev hem, bädda ner henne och sätta igång förätten.
Nånstans här kommer den Wilda ut i köket, spyr ner golvet+ pappan.

Kvällen fortsatte.
Trots ett sjukt barn gjorde vi det bästa av situationen.
Till förätt serverades det.
Ungsbakade getost, inlindad i bacon.
Serverad på en bädd av ruccola, tomat, rödlök,valötter och ringlad honung.

Vi skålade i bubbligt lagom fruktigt Cinzano
Sen kräktes Wilda igen.

Pelle fortsatte med varmträtten:
Klyftpotatis med stekt gräsand och timjansås.

Nu var glasen urdruckna och jag bytte till ett rött vin Mauro.
(Pelle, Polsk öl)

Sen bäddade vi ner oss i sängen.
Bytte ut Pippi mot Skönheten och Odjuret.
Wilda och jag somnade innan klockan slagit 21:00
Pelle kollade färdigt på filmen, i sin ensamhet.

Natten kan vi låta passera, det räcker om jag säger att Wilda och jag såg Pippi är skeppsbruten 4 gånger.

Idag skulle vi varit uppklädda och åkt på dop till Hossmo.
Men det blev JAG som fick smita iväg från nerspydda byxor, Pippi maraton och blåbärssoppa.
För min del blev det en jättehärlig dag
Carl, Herbert, Wilton döptes.
Det var vackert, det var smörgåstårta,passionfruktstårta, presentöppning, präst, stolta föräldrar!

Som sagt helgen blev inte som planerat.
Men vi är nöjda, ibland får man ta det som det kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar