måndag 15 november 2010

På tal om EGON

Va Fars dag igår så då tog fröken Sunesson den röda faran och begav sig hela vägen till Påskallavik.
Blev serverad lite bodycakes (kroppkakor) och därefter så hamnade vi i kyrkan där min lillasyster spelade en musikal.
Ja musikalen kan ju ingen klaga på några småtjejer som sjunger för fulla muggar och småfnissar lite då nån säger fel.
Men vad gör väl det

Men när jag sitter på dom hårda och kalla träbänkarna med en psalm i handen så blir jag lite konfundersam.
På tal om egon har jag inte hittat en ny yrkeskategori som toppar den listan rätt så bra?
Prästyrket...
Allt passar ju som handsken i handen när han står där och predikar om vitt och brett talar om hur vi ska bete eller inte bete oss, stå upp sitt ner.
Inte en enda gång vänder han sig till barnen, nej dom små lammen ska ju bara stå i ett hörn och se glada ut.
SJUNG säger Prästen
Ja men visst nu sjunger vi psalm 490 och dom enda som lyckas uppnå dom höga tonerna är prästen själv och dom högkyrkliga som tränat sin stämma under många år.
Själv står jag och hummar lite lätt men funderar starkt på att göra ett försök, låta som en finnig 15 åring som kommit i målbrottet samtidigt som jag blundar och kommer allt närmre Herren...
LOrd have Mercy

Som tur är så behåller jag dessa bilder för mig själv och fortsätter att humma vidare, läser lite i texten och inser att den mannen som skrivit dessa texter måste ju varit hög då han lyckats få ihop det till att ens bli läsbart.
Gud skapade jorden, GUd skapade dig
Bullshit
Vad jag vet så var det nog min ömma moder och fader som lyckades skapa mig, dessvärre hade nog inte Gud så mycke med det att göra.
Vilket han säkert ångrar bittert idag.

Nej jag har inget emot troende ooch själva iden att man har en tro
Det finns faktiskt dom människor som tror på att värna och hjälpa våra medmänniskor.
Men inte är väl det kyrkans män???
Inom kyrkan anses ju alla välkommna som faller inom ramen så att säga men det innefattar nog inte dom homosexuella??
Syndiga
Hemlösa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar