måndag 4 augusti 2014

Vi har "semester"

Eller ja vi och vi.
När mannen checkade ut från jobbet lämnade kvinnan över.
At your service
Två barn varav den ena snart är tio månader och försöker stå själv utan att hålla i sig, klättra upp i trappen så fort nån glömt stänga grinden and so on.
Det finns inga hinder som är för stora.
Vilket i sin tur har lett till konstanta blåtiror och bulor runt det klotrunda huvudet.
Snart blir det till att införskaffa jofa hjälm.

Så som sagt jag skulle ju "bara" hoppa in lite på ett sommarvik där det var personalbrist.
Å eftersom man är arbetsnarkoman och inte mjölkat en ko på cirkus ett år så finns det ju inget stopp.
Jag ringer mannen mer eller mindre varannan dag och påpekar.
"Jag kommer snart jag ska bara"
Han tycker nog kommentaren låter bekant eftersom jag sa exakt detsamma i samtalet vi hade två timmar innan.

Men gott folk oroa er inte snart har även jag lite ledigt.
Då mannen och jag måste ta tag i vårat sommarprojekt och renovera garaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar