torsdag 21 augusti 2014

Varför tränar man

Det finns säkert tusen anledningar till varför man tränar.
För mig finns bara EN.
För att det är så fantastiskt roligt.

Jag är och kommer aldrig bli den människan som kliver in på gymmet och lyfter vikter framför en spegel för att sen ge ifrån mig ett "AHHH" som ett hopp på att impa på någon eller något.
Jag kan inte rå för det men jag tycker att den typen av träning är SO fucking boring.

Sen hamnade jag i den rosa boxen inne på Crossfit.
Styrketräning kombinerat med gymnastiska övningar, teknik och jävligt mycket adrenalin.
Det är endast där och då jag får uppnå den maximala känslan av total utmattning.

Då man är i slutet av passet som denna dag består utav
800 meters löpning
20 thrusters
20 burphees

Så många varv man kan på 30 minuter.
Nu handlar det om att bara mala på.

Det är 5 minuter kvar och man känner att man bara vill ge upp.
Man orkar helt enkelt inte kroppen skriker efter vila.
Sen går tränaren förbi jag hör hur han i bakgrunden säger "Härligt kämpat My fem minuter kvar bara KÖR, kom igen".
Det är som att man får en spark i baken och jag lyckas på något sätt hitta den sista energin som ligger och skvalpar i fotknölarna.
Jag ger gärnet, jag vrålar rätt ut när jag skjuter upp skivstången den sista gången.
Känner hur adrenalinet skjuter ut genom öronen.
Klockan räknar ner tre,två,ett passet är över

Jag ligger platt på golvet.
Jag får en klapp på axeln
Jag inser att jag överlevde, jag gjorde det.
I am Invinsible

Det är denna känslan som gör att jag redan nu ser fram emot nästa pass.
Jag har hittat min träning.
Det är så underbart härligt

Vi måste inte stå och stampa på samma ställe i samma lokal bara för att vi blir vuxna.
Det finna så många alternativ.
Dans,ridning,fäktning, tyngdlyft, boxning allt handlar bara om att man ska våga.
För träning är roligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar