måndag 14 juli 2014

Bara för att jag kan

När den tiden begav sig
Då man satt och trampade frenetiskt på en spinning cykel inne på sjukhusets rehab som man möter människor med gemensamma nämnare.
Oftast har det varit män som suttit på en cykel bredvid och med samma motivation räknat ner dom dryga 30 minuterna.

Dom synar en upp och ner varpå dom säger
"Jaha korsbandsoperation eller?"
Väldigt mottagliga för att starta en diskussion.


"Jo precis, främre korsbandet var av"
Svara jag och visar att mitt intresse för en självupptagen macho man är tämligen svalt.

"Jaha fotboll då eller"
Fortsätter mannen.

Det är ju nu jag känner att jag har det jag kan inte bara låta repliken passera.
"Nej för fan fotboll det är för män. Själv körde jag i med crossen"

Våran diskussion fick ett abrupt slut då jag sen länge insett att 80% av alla som befinner sig i lokalen spelar fotboll.
Dvs även mannen som sitter och trampar bredvid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar