tisdag 18 december 2012

Vilken Skitdag

Wilda sov dåligt hela natten 02:00 sätter hon sig rakt upp i sängen.
"Mamma färdig"
Yes då hade hon sovit färdigt.
Pelle och jag sov lite i skift
04:40 när jag har lyckats släpa ut min för dagen tunga kropp, rusar en tvååring förbi.
In på sitt rum och samlar ihop alla böcker
"Ja läsa mamma"
"Gör du det"
Sen tar jag klivet ut i den mörka natten och beger mig till jobbet.

Det var en tung dag, en riktig jävla skitdag.
Jag raskade av det värsta åkte hem och avlöste Pelle som skulle till jobbet.
Wildas mamma ville sova.
Wilda villa måla
Wilda ville ha matka
Wilda ville se bompa, sen katten,sen andra katten

Wildas mamma fick kompensera bristen på sömn med en stor kanna kaffe
När mannen väl var hemma blev det Pizza.
Sen körde jag igång min vinylspelare.
Elvis Presley- Christmas songs.
Fick några gamla LP-skivor utav farmor som hon sparat.
Drog in granen och klädde den med min tvååring som sprang runt och sjöng "Lusselelle"

Annars då??
Bilen går bra??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar