tisdag 11 december 2012

Att kringgå systemet

Varje gång jag är och handlar passerar jag alltid GÅ  vid chips och godishyllan.
Dels är jag lite för snål sen tycker jag att det är onödigt, man kan äta frukt eller köpa nån god yogurt istället.
På det sättet har jag lättat mitt samvete och gett mig själv en klapp på axeln för självdisciplin.

Varje gång Pelle ska åka och handla brukar han alltid ställa frågan "Ska jag köpa nått gott???"
"Nej så onödigt, skit idet"
Klapp på axeln åter igen.
Men precis när han tar första steget över trösklen utbrister jag..
"Bara du inte tar glass så spelar det ingen roll"
Jag vet att Pelle tycker om husfriden på Halmvägen så han skulle inte få för sig att avstå från Karamell kungens lösgodis.

Jag har mer eller mindre gått runt systemet.
Jag vet att det är på Pelles kvitto alla pringels chipsen står, det är han som upplevs slösa pengar på skit.
När det i gund och botten är jag som äter upp det.
Som sagt allt för husfridens skull.

När det väl är min tur att handla nästa gång och Pelle undrar om jag kan "Köpa nått gott" himlar jag alltid med ögonen och slänger ner en påse bönchips.
Nån måtta får det ju vara
För samvetet alltså

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar