onsdag 26 december 2012

Jag förlåter er

Till alla er som hade annat för er en dag som denna.
I forgive you
Min Svenska Krav-kyckling blev helt fantastik god.
Vi åt och åt.
Wilda åt en omgång sen sprang hon iväg.
Kom tillbaka några minuter senare TADA då var hon helnäck.
Sprang runt  och skrek "nakenfees" sen tog hon en omgång mat till.

Det finns jättemycke recept på nätet men så här gjorde jag:
Fyllde min kyckling med äppel,lök,vitlök,salt och peppar,citronsaft.
Sen gjorde jag ett kryddsmör utav smör(såklart) basilika,gräslök.timjan,cirtonskal.
Tryckte in smöret under skinner på pippin och frödelade ut det jämnt.
Saltade och pepprade kycklingen runt om sen ner i en gryta och svisch in i ugnen.

Mer om hur många grader man ska ha´och hur länge finner ni på recept.nu eller vilken annan mat sida som helst.
Hällde sky över pippin med jämna mellanrum och lät den gotta sig i värmen i nästan två timmar.

Gjorde sås på skyn och mosade ut det som fanns i fyllningen.
Silade såsen och hällde i en skvätt grädde.

Till detta serverades klyftpotatis och sallad.

Jovisst nu är jag mätt men jag tycket att jag såg en burk med Saffrans inlagda päron...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar