onsdag 10 april 2013

NEJ!!!

Det är typ så det låter i våran hemmamiljö.
"Wilda vill du ha yogurt??"
"NEJ!!!"
"Ska vi baka??"
"NEJ!!"
"bada??"
"NEJ!"
"Kan du säga något annat än nej?"
"NEJ!!"

Jag vet inte hur det är med era tvååringar men denna verkar backa ett steg i utvecklingen.
I alla fall när det gäller vokabuläret

Igår kom jag en halvtimme för tidigt till förskolan.
Jag stressade som en idiot med svetten rinnandes längs ryggen och väl framme stolt som en upp TADA.
Den Wilda upptäcker sin mamma som kliver in genom dörren.
"NEJ!!!"
Skriker det arma barnet sen springer hon och tar fröken i handen.
Försöker smita undan och vägrar följa med hem
"NEJ mamma inte nu, jag MÅLA!!"
"Vi kan måla hemma"
"NEJ!""
Ja ni fattar

Det slutade med att jag tog min skrikande tvååring under armen, stövlarna i handen och sa "ADJÖ"

Friskhetstecken säger vissa
No shit sherlock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar