lördag 13 april 2013

Multitasking

Så var det sjukstuga IGEN
Jag förbannar denna vinter
Jobbade delat igår.
Lagom till att jag gick av första passet ringde dom från förskolan.
"Wilda är jätteledsen och hängig"
Slängde mig in i bilen hämtade sjukt och ledset barn.
Kommer hem och finner mannen djupt nerbäddad i sängen med feber och en mans förkylning.
Blir sittandes med den Wilda i knäet och kollar på "Skönheten och odjuret"
Den Wilda sover efter tio minuter
Mamman efter femton

14:45
Lämnar över sjuklingen till den andra sjuklingen som förflyttat sig till soffan.
Åker och jobbar sista passet.
Skyndar iväg till affären och inhandlar allt som en sjukling kan tänkas att få i sig.
Blåbärssoppa, frukt, glass, smågodis ALLES
21:00 Parkerar jag bilen utanför huset.
Helt slut efter dagens timmar som aldrig kändes som dom skulle ta slut.
En snabb dusch, några mackor och så marsch i säng med tanke på att det var jag som hade natten.

Så idag lördag har vi endast legat inne.
Kollat på film ätit hämtmat och sovit alla tre (även hon som är frisk)
Förutom när hundarna ska rastas eller ved ska hämtas.

Vi väntar tappert på solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar