tisdag 2 april 2013

Jetlag

Jag kan i mitt stilla sinne inte hitta en enda bra anledning med mitt jobb just nu.
Det är april månad och jag bor fortfarande i min skoteroveroll.
Vilket jag har gjort sen i november då snön kom.
Tjälen ligger tätt på betesmarkerna så det blir brått när vi ska stänglsa.

Förra veckan gick vi ett steg framåt.
Det var ljust ute när jag sladdade in på gårdsplanen.
I söndags morse när jag satte mig i bilen slog vi om till sommartid.
Då var det åter mörkt och klockan i bilen pekade på 03:45
Då får man ångest

Korna visade ingen tendens till att ta sig upp och fram till mjölkningen.
Dom ansåg att det var för tidigt.
Jag fick fösa fram en efter en.

Vi känner oss fortfarande jetlagade efter en timmes omställning.
Så nu säger jag inte nej till ett kontorsjobb eller varför inte stå och glo på ett jävla band.
Fikapaus med arbetskamrater.
4 veckors semester
40 timmars arbetsvecka.
Att få stanna kvar under täcket då man är sjuk.

Eller är detta bara ett desperat rop på våren??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar