lördag 26 mars 2011

Sömn

ÅÅÅ hon sover så bra den lilla Wildingen, äter mellan en till två gånger på natten.
Så SKÖNT!
Så säger jag jämt
Bara det att inatt somnade vi efter elva gutt tänkte jag och började räkna timmarna av sömn jag hade framför mig.
en och en halv timme senare vaknar Wilda och kräver sig till ett skrovmål,sommnar om
två timmar senare dags för ännu en utfodring and so on.
Så fortskred hela natten och morgonen
Tillslut slog klockan åtta och ännu en gång kände jag en svag odör av barnbajs, då brann det för mig.
- Pelle ta henne nu vill inte jag längre!
Vad gör då min Pelle?
Han tar Wilda byter däck, går en promenad med vagn och hundar kommer hem Sätter igång kaffe och dukar fram frukost.

När klockan slagit tio kommer han upp och säger att nu är det frukost =)
Jag tittar upp från min djupa sömn och inser att jag fick spendera två extra timmar på kudden. MIn älskade Pelle såna här dagar vet jag att jag kommer hålla fast vid dig så länge jag lever!
Men jag måste nog redan nu påminna dig om att det lilla knytet du nu går runt med kommer en dag att göra allt för att slå sig fri.
Eller ja det kanske dröjer en 18 år men bara så du vet den dagen kommer.

Nähä idag ska jag föröska ge mig på att beskära träd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar