fredag 6 september 2013

Har tanken slagit dig

Det verkar vara så många som är missnöjda med att behöva ha sina barn på förkolan.
Dom anser att barn ska vara med sina föräldrar och så lite som möjligt med utbildade pedadoger.
Eller som dom säger "Man skaffar väl inte barn för att ha dom på dagis"

Nej men har tanken nån gång slagit dig att medans du sitter där och hyllar dig själv, över all tid som du kan tillbringa ihop med ditt barn så finns det en annan kategori.
Det finns dom som är ensamstående som måste jobba heltid får att få ihop till hyra och mat.
Dessa personer sliter så mycke mer än vi som lever i tvåsamheten.
Dessa personer som inte har något val
Är det verkligen rätt av oss att få dom att känna sig som dåliga föräldrar, bara för att deras barn går långa dagar på förskolan...

Själv känner jag mig så oerhört tacksam över att jag har en dotter som ÄLSKAR att vara på förskolan.
En plats där hon får utvecklas, träffa människor och massa,massa kompisar.
Jag är stolt över att ha mitt barn förskolan och NEJ jag skäms inte när jag vinkar av en dotter som är fullt upptagen med att bygga ett torn och helt och hållet förträngt den ömma modern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar